V létě jezdíme raději na letních pneumatikách
Od dubna skončila povinnost jezdit na zimních pneumatikách. Mnoho řidičů je ještě v dubnu na svých vozech nechává, teploty stále ještě mohou klesnout pod bod mrazu. V květnu a dalších měsících přesto můžeme na některých vozidlech stále zimní pneumatiky najít. Často se jedná o zimní sadu, která na další zimní sezónu nemá dobré parametry, hloubka dezénu je již pod zákonem stanovené 4 mm, a tak některým řidičům ještě poslouží takzvaně „na dojetí v létě“. Odborníci z řad bezpečnosti však před dojížděním opotřebovaných zimních pneumatik v létě varují. Zimní směs je naprosto nevhodná pro jízdu na horkém asfaltu, její optimální vlastnosti se projevují v teplotním rozmezí od -15 °C do +7 °C. Vyšší teploty zimním pneumatikám nesvědčí. Jejich vysoká elasticita a měkkost je výhodou na ledu a sněhu, na teplém povrchu silnice se stává spíše jejich slabinou. Zimní pneumatika má za tepla horší přilnavost a vyšší valivý odpor, což se projeví zvýšenou hlučností, silnějším opotřebováním dezénu a samozřejmě i vyšší spotřebou paliva. Nemluvě o horší ovladatelnosti vozidla a delší brzdné dráze, která se prodlužuje za vyšších letních teplot až o třetinu.
Bezpečnost na cestách by však měla být nejdůležitějším faktorem pro Vaše rozhodnutí. I ty nejkvalitnější nové zimní pneumatiky v létě stoprocentně fungovat nemohou, natož pneumatiky opotřebované po několika zimních sezónách s hloubkou dezénu nižší než 4 mm. Autoklub ČR testoval letní a zimní pneumatiky v rozměru 195/65 R15, reagoval tím na skutečnost, že roste počet řidičů, kteří v létě „dojíždějí“ opotřebované zimní pneumatiky. V testu byly porovnávány pneumatiky s hloubkou dezénu 3 mm a pneumatiky nové. Cílem testu bylo získat hodnoty vycházející z objektivně provedených měření pomocí profesionální techniky a tím upozornit řidiče na úskalí a bezpečností rizika s tím spojená. Při brzdění na mokru je brzdná dráha ojetých zimních pneumatik ve srovnání s novým letními pneumatikami delší až o 20 m.
Vyplatí se dojíždět zimní pneumatiky v létě? Za nás rozhodně NE.
Pokud se však rozhodnete letní sezónu projet v zimním obutí, pak nezapomeňte upravit styl jízdy. Jezděte plynule, snižte rychlost jízdy, brzděte včas a zatáčky projíždějte opatrně, aby Vás pneumatiky nezradily a Vy jste zbytečně neohrozili sebe, své spolucestující a své okolí.
Pokud jsme Vás přesvědčili, že bezpečnost je více než „ušetřit“, neváhejte se na nás obrátit, naši prodejci Vám rádi pomohou vybrat ideální dezén pro letní jízdu.
Bezpečnost na cestách by však měla být nejdůležitějším faktorem pro Vaše rozhodnutí. I ty nejkvalitnější nové zimní pneumatiky v létě stoprocentně fungovat nemohou, natož pneumatiky opotřebované po několika zimních sezónách s hloubkou dezénu nižší než 4 mm. Autoklub ČR testoval letní a zimní pneumatiky v rozměru 195/65 R15, reagoval tím na skutečnost, že roste počet řidičů, kteří v létě „dojíždějí“ opotřebované zimní pneumatiky. V testu byly porovnávány pneumatiky s hloubkou dezénu 3 mm a pneumatiky nové. Cílem testu bylo získat hodnoty vycházející z objektivně provedených měření pomocí profesionální techniky a tím upozornit řidiče na úskalí a bezpečností rizika s tím spojená. Při brzdění na mokru je brzdná dráha ojetých zimních pneumatik ve srovnání s novým letními pneumatikami delší až o 20 m.
Vyplatí se dojíždět zimní pneumatiky v létě? Za nás rozhodně NE.
Pokud se však rozhodnete letní sezónu projet v zimním obutí, pak nezapomeňte upravit styl jízdy. Jezděte plynule, snižte rychlost jízdy, brzděte včas a zatáčky projíždějte opatrně, aby Vás pneumatiky nezradily a Vy jste zbytečně neohrozili sebe, své spolucestující a své okolí.
Pokud jsme Vás přesvědčili, že bezpečnost je více než „ušetřit“, neváhejte se na nás obrátit, naši prodejci Vám rádi pomohou vybrat ideální dezén pro letní jízdu.