Systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách – TPMS
Systémy pro kontrolu tlaku v pneumatikách (TPMS) jsou systémy integrované ve vozidle, které nepřetržitě sledují tlak v pneumatikách. Existují dva druhy systémů. Přímý systém měří tlak vzduchu pomocí senzoru v kole zatímco nepřímý systém detekuje pokles tlaku pomocí ABS senzorů vozidla. V případě poklesu tlaku v jedné nebo více pneumatikách je řidič upozorněn přímo na displeji na palubní desce vozidla.
TPMS plní čtyři funkce:
Nepřímý systém TPMS
Tento systém neměří tlak v pneumatice, ale s pomocí systému ABS a ESP porovnává rychlost otáčení a vibrace každého kola. Měřící jednotka analyzuje data a po jejich vyhodnocení je odesílá na displej palubního počítače, kde se nezobrazují hodnoty tlaku, ale jen informace o stavu konkrétního kola. Jedná se tedy o softwarový monitoring.
Nepřímý systém monitorování tlaku v pneumatikách používají u svých nových vozidel automobilky Škoda, Seat a celý koncern Volkswagen, dále BMW nebo Mercedes.
Přímý systém TPMS
Kontrolu tlaku zajišťují speciální senzory spojené s ventilky umístěné na disku a uvnitř pneumatiky. Zaznamenané informace o tlaku a teplotě vzduchu v plášti jsou prakticky okamžitě zobrazovány na displeji palubního počítače.
Přímý systém TPMS používají například výrobci automobilů Ford, Renault, Citroen, Peugeot, Opel, Kia, Dacia, Toyota nebo Hyundai.
Senzor tlaku TPMS je tedy složité technické zařízení, které je naprogramováno ke komunikaci s řídící jednotkou automobilu. Skládá se z tlakového senzoru, modulu rádiové komunikace, baterie, která vše napájí a ventilu. Sestava se instaluje na každé kolo zvlášť. Přezouvání pneumatik je díky tomu náročnější na přesnost a technické provedení.
Servis, výměnu, případně údržbu svěřte do rukou našich odborníků. Naše pneuservisy jsou vybaveny speciální diagnostikou s nejnovějším softwarem, jež umožní správně spárovat jednotlivé snímače s řídící jednotkou.
Navštivte naše pneuservisní místa.
TPMS plní čtyři funkce:
- Zvyšuje bezpečnost jízdy díky lepší přilnavosti, lepšímu ovládání vozu a kratší brzdné vzdálenosti
- Zabraňuje zvýšené spotřebě paliva při jízdě se špatným tlakem vzduchu v pneumatikách
- Zamezuje zvýšenému opotřebení pneumatik, které je způsobeno příliš nízkým tlakem vzduchu v pneumatikách
- Snižuje emise CO2 díky nižší spotřebě paliva a delší životnosti pneumatik
Nepřímý systém TPMS
Tento systém neměří tlak v pneumatice, ale s pomocí systému ABS a ESP porovnává rychlost otáčení a vibrace každého kola. Měřící jednotka analyzuje data a po jejich vyhodnocení je odesílá na displej palubního počítače, kde se nezobrazují hodnoty tlaku, ale jen informace o stavu konkrétního kola. Jedná se tedy o softwarový monitoring.
Nepřímý systém monitorování tlaku v pneumatikách používají u svých nových vozidel automobilky Škoda, Seat a celý koncern Volkswagen, dále BMW nebo Mercedes.
Přímý systém TPMS
Kontrolu tlaku zajišťují speciální senzory spojené s ventilky umístěné na disku a uvnitř pneumatiky. Zaznamenané informace o tlaku a teplotě vzduchu v plášti jsou prakticky okamžitě zobrazovány na displeji palubního počítače.
Přímý systém TPMS používají například výrobci automobilů Ford, Renault, Citroen, Peugeot, Opel, Kia, Dacia, Toyota nebo Hyundai.
Senzor tlaku TPMS je tedy složité technické zařízení, které je naprogramováno ke komunikaci s řídící jednotkou automobilu. Skládá se z tlakového senzoru, modulu rádiové komunikace, baterie, která vše napájí a ventilu. Sestava se instaluje na každé kolo zvlášť. Přezouvání pneumatik je díky tomu náročnější na přesnost a technické provedení.
Servis, výměnu, případně údržbu svěřte do rukou našich odborníků. Naše pneuservisy jsou vybaveny speciální diagnostikou s nejnovějším softwarem, jež umožní správně spárovat jednotlivé snímače s řídící jednotkou.
Navštivte naše pneuservisní místa.