Proužky, tečky, puntíky...
Při pohledu na nové pneumatiky si můžeme všimnout různých barevných proužků či teček, které jsou z hlediska uživatele v podstatě úplně zbytečné. Toto značení má především význam pro výrobce.
Barevné proužky
Továrnou na pneumatiky denně projde tisíce plátů běhounu. Výrobci je často označují barevnými pruhy, číslicemi a písmeny, nebo obojím. V továrně pruhy informují o druhu daného běhounu, aby nedošlo k jeho záměně při další instalaci na kostru pneumatiky a vulkanizaci. Jednotlivé továrny často značí stejné pneumatiky jinými znaky, takže se mohou lišit na tom samém modelu pneumatiky, pokud se vyrábí na více místech. Proto není třeba se lekat, pokud jsme koupili pneumatiky s různými barevnými proužky. Další plus pro výrobce či prodejce pneumatik je pak rozeznávání samotných pneumatik při skladování, mohou jim napovědět například při určení rozměru, protože běhoun je při skladování v regálech nejviditelnější částí pneumatiky.
Barevné puntíky
Barevné tečky na boku pneumatik pomáhají při správném nasazení a vyvážení gum. Žlutý puntík označuje nejlehčí místo na pneumatice. K němu by měl být ideálně montován ventil. Záleží ale také na tom, v jakém stavu je disk. Žádná pneumatika není dokonalý kruh, takže při otáčení kolísá a hází. Červený puntík značí nevyšší bod kolísání, který určují testy výrobce. Na disku by pak měl být označený (například důlkem) nejnižší bod kolísání. V naprosto ideálním případě by pak nová pneumatika měla červeným puntíkem lícovat se značkou na novém disku, aby došlo k ideálnímu vyvážení. Odchylky jsou ale tak drobné, že jde spíš o teorii.
Jinými slovy – není nutné věnovat těmto puntíkům zvláštní pozornost, důležité je, aby bylo kolo správně vyváženo.
Barevné proužky
Továrnou na pneumatiky denně projde tisíce plátů běhounu. Výrobci je často označují barevnými pruhy, číslicemi a písmeny, nebo obojím. V továrně pruhy informují o druhu daného běhounu, aby nedošlo k jeho záměně při další instalaci na kostru pneumatiky a vulkanizaci. Jednotlivé továrny často značí stejné pneumatiky jinými znaky, takže se mohou lišit na tom samém modelu pneumatiky, pokud se vyrábí na více místech. Proto není třeba se lekat, pokud jsme koupili pneumatiky s různými barevnými proužky. Další plus pro výrobce či prodejce pneumatik je pak rozeznávání samotných pneumatik při skladování, mohou jim napovědět například při určení rozměru, protože běhoun je při skladování v regálech nejviditelnější částí pneumatiky.
Barevné puntíky
Barevné tečky na boku pneumatik pomáhají při správném nasazení a vyvážení gum. Žlutý puntík označuje nejlehčí místo na pneumatice. K němu by měl být ideálně montován ventil. Záleží ale také na tom, v jakém stavu je disk. Žádná pneumatika není dokonalý kruh, takže při otáčení kolísá a hází. Červený puntík značí nevyšší bod kolísání, který určují testy výrobce. Na disku by pak měl být označený (například důlkem) nejnižší bod kolísání. V naprosto ideálním případě by pak nová pneumatika měla červeným puntíkem lícovat se značkou na novém disku, aby došlo k ideálnímu vyvážení. Odchylky jsou ale tak drobné, že jde spíš o teorii.
Jinými slovy – není nutné věnovat těmto puntíkům zvláštní pozornost, důležité je, aby bylo kolo správně vyváženo.