Protektorování pneumatik
Protektor je pneumatika, která byla po ojetí svého dezénu odborně zrenovována. Díky protektorování tak získá opotřebovaná pneumatika nový dezén a jízdní vlastnosti podobné nové pneumatice. Tím se prodlužuje její životnost a podstatně zvyšuje její kilometrový výkon. Zároveň jde o způsob ekologické recyklace pneumatik.
Existují dva typy protektorování – ojetou pneumatiku lze opatřit novou běhounovou částí buď tzv. studenou nebo teplou vulkanizací. Zatímco osobní, dodávkové, sportovní nebo off-road protektory se vyrábí pouze pomocí technologie teplé vulkanizace a jsou podrobovány výstupní zkoušce, nákladní pneumatiky lze protektorovat za tepla i za studena, na závěr pak prochází rentgenovou zkouškou. Ta je pochopitelně důslednější.
Proces teplého protektorování se velmi podobá výrobě nové pneumatiky. Kostra ojeté pneumatiky je důkladně kontrolována z hlediska jejího mechanického poškození, stáří, indexů a celkového stavu. Některá poškození je možné opravit, větší rozsah oprav je možný na nákladních pláštích. Někteří výrobci provádějí před odstraněním starého běhounu tlakovou zkoušku. Poté jsou původní běhoun a boční popisy prostřednictvím speciální brusky z pneumatiky odstraněny. Na obroušenou a zdrsněnou pneumatiku je nanesen spojovací roztok a nový nezvulkanizovaný kaučuk. Poté je do nového materiálu při tlaku až 13-20 atmosfér a teplotě až 150 °C vylisován nový dezén. Jeho trvanlivost je srovnatelná s trvanlivostí vzorku nových pneumatik.
V případě protektorování pomocí technologie studené vulkanizace je na již zkontrolovanou, případně opravenou a obroušenou pneumatiku nanesen spojovací materiál a poté nový před vulkanizovaný běhoun včetně vylisovaného dezénu. Kombinací vakuové metody a přetlaku se v autoklávu se při teplotě cca 100 °C dokončí vulkanizace nového běhounu a jeho spojení s kostrou původní pneumatiky. Vlivem nižší teploty je tato metoda protektorování šetrnější k ojetým pneumatikám.
Firma Storex se zabývá převážně prodejem nákladních protektorů předních výrobců, neváhejte se na nás však obrátit s jakýmkoliv dotazem ohledně protektorovaných pneumatik všech velikostí.
Existují dva typy protektorování – ojetou pneumatiku lze opatřit novou běhounovou částí buď tzv. studenou nebo teplou vulkanizací. Zatímco osobní, dodávkové, sportovní nebo off-road protektory se vyrábí pouze pomocí technologie teplé vulkanizace a jsou podrobovány výstupní zkoušce, nákladní pneumatiky lze protektorovat za tepla i za studena, na závěr pak prochází rentgenovou zkouškou. Ta je pochopitelně důslednější.
Proces teplého protektorování se velmi podobá výrobě nové pneumatiky. Kostra ojeté pneumatiky je důkladně kontrolována z hlediska jejího mechanického poškození, stáří, indexů a celkového stavu. Některá poškození je možné opravit, větší rozsah oprav je možný na nákladních pláštích. Někteří výrobci provádějí před odstraněním starého běhounu tlakovou zkoušku. Poté jsou původní běhoun a boční popisy prostřednictvím speciální brusky z pneumatiky odstraněny. Na obroušenou a zdrsněnou pneumatiku je nanesen spojovací roztok a nový nezvulkanizovaný kaučuk. Poté je do nového materiálu při tlaku až 13-20 atmosfér a teplotě až 150 °C vylisován nový dezén. Jeho trvanlivost je srovnatelná s trvanlivostí vzorku nových pneumatik.
V případě protektorování pomocí technologie studené vulkanizace je na již zkontrolovanou, případně opravenou a obroušenou pneumatiku nanesen spojovací materiál a poté nový před vulkanizovaný běhoun včetně vylisovaného dezénu. Kombinací vakuové metody a přetlaku se v autoklávu se při teplotě cca 100 °C dokončí vulkanizace nového běhounu a jeho spojení s kostrou původní pneumatiky. Vlivem nižší teploty je tato metoda protektorování šetrnější k ojetým pneumatikám.
Firma Storex se zabývá převážně prodejem nákladních protektorů předních výrobců, neváhejte se na nás však obrátit s jakýmkoliv dotazem ohledně protektorovaných pneumatik všech velikostí.