Pneumatiky pro elektrické a hybridní vozy
Elektrické a hybridní automobily obsahují baterie, kvůli kterým jsou obvykle těžší než vozidla se spalovacími motory. Těžší vozidlo má delší brzdnou dráhu. Proto je kvalita pneumatik klíčová, obzvláště pak na kluzkém či mokrém povrchu a v nečekaných situacích.
Při výrobě pneumatik pro ekologické vozy je kladen důraz především na nízkou spotřebu, vysokou bezpečnost a mimořádný jízdní komfort. Větší hmotnost vozidla je kompenzována vyšší nosností kostry pneumatiky. Výrobci usilují o co nejnižší hodnoty valivého odporu, který přímo souvisí s úsporou elektrické energie. Nízký hluk jde s elektromobilitou ruku v ruce, u pneumatik pro tyto vozidla je proto malá hlučnost otázkou komfortní jízdy.
U elektromobilů se můžete setkat s unikátním rozměrem pneumatik. Všechny pláště, ať už pro hybridy nebo vozy jezdící výhradně na elektřinu, mají větší průměr a menší šířku. Průměr běžně začíná na 19 palcích a šířka na 150 milimetrech. Podle japonského výrobce Bridgestone se pneumatika s větším průměrem a vyšším napětím nárazníků méně deformuje.
Obecně jsou pro elektromobily vhodné i běžné modely pneumatik s nízkým valivým odporem a vysokou nosností. Pokud však výrobce automobilu vyžaduje pro svůj vůz určitý homologovaný typ pneumatik, je třeba požadovanou homologaci dodržet. Pokud si nejste výběrem nových pneumatik jisti, neváhejte se na nás obrátit na kterékoliv z našich prodejen.
Při výrobě pneumatik pro ekologické vozy je kladen důraz především na nízkou spotřebu, vysokou bezpečnost a mimořádný jízdní komfort. Větší hmotnost vozidla je kompenzována vyšší nosností kostry pneumatiky. Výrobci usilují o co nejnižší hodnoty valivého odporu, který přímo souvisí s úsporou elektrické energie. Nízký hluk jde s elektromobilitou ruku v ruce, u pneumatik pro tyto vozidla je proto malá hlučnost otázkou komfortní jízdy.
U elektromobilů se můžete setkat s unikátním rozměrem pneumatik. Všechny pláště, ať už pro hybridy nebo vozy jezdící výhradně na elektřinu, mají větší průměr a menší šířku. Průměr běžně začíná na 19 palcích a šířka na 150 milimetrech. Podle japonského výrobce Bridgestone se pneumatika s větším průměrem a vyšším napětím nárazníků méně deformuje.
Obecně jsou pro elektromobily vhodné i běžné modely pneumatik s nízkým valivým odporem a vysokou nosností. Pokud však výrobce automobilu vyžaduje pro svůj vůz určitý homologovaný typ pneumatik, je třeba požadovanou homologaci dodržet. Pokud si nejste výběrem nových pneumatik jisti, neváhejte se na nás obrátit na kterékoliv z našich prodejen.