Nezávislé testy pneumatik
Na internetu můžeme vyhledat řadu testů rozdílných rozměrů letních, zimních či celoročních pneumatik. Kterým testům lze věřit a jak se v nich nejlépe vyznat potrápí nejednoho z nás. Samozřejmě záleží na tom, kdo testy zpracovává. Pokud jde o test zadaný některým z výrobců, pak mohou být výsledky zavádějící. Renomovaní výrobci však velmi dobře vědí, že je o kvalitě pneumatik více vypovídající, pokud jejich výrobek uspěje v nezávislém testu. Spolehnout se můžeme na nezávislé testy např. od organizace TÜV-SÜD nebo největšího německého automotoklubu ADAC, setkat se dále můžeme s testy realizovanými různými nezávislými motoristickými magazíny, například časopisy AutoBild či AutoMotorSport. Je třeba mít na paměti, že provedení opravdu smysluplného a objektivního testování pneumatik je velmi nákladné. Proto u testů zveřejňovaných zejména tuzemskými periodiky jde většinou o testy, které byly převzaty právě od zmíněných nezávislých organizací nebo zmíněných časopisů s odpovídajícím finančním zázemím.
Během náročného testování, které začíná v laboratořích a v případě zimních pneumatik pokračuje na zasněžených, mokrých i suchých površích, se dá celkem přesně odhalit, v čem je hlavní výhoda různých pneumatik. Každá pneumatika může být dokonalá pro jiného řidiče, záleží na stylu řízení, povětrnostních podmínkách či daném podnebí. Ten, kdo jezdí denně z hor do práce několik kilometrů velkým SUV bude nejspíš potřebovat úplně jiné pneumatiky než někdo, kdo jezdí po níže položených místech a dálnicích kolem sta kilometrů denně. Existuje spousty lidí se spoustou typů vozidel, a proto také máme pneumatiky se spoustou variant vlastností. Chce to jen trochu času pochopit, co je pro naše ježdění nejlepší.
Pokud nemáte čas studovat jednotlivé testy, neváhejte se pro radu obrátit na některou z našich prodejen.
A rada na závěr. Určitě nevěřte testům prováděným způsobem „teď jsem šlápl na brzdu a brzdná dráha je výrazně kratší než u těch druhých pneumatik“. Seriózní a nezávislé testy jsou skutečně náročnou a exaktním měřením a výpočty podpořenou disciplínou. Nakonec jde přece o Vaši bezpečnost.
Během náročného testování, které začíná v laboratořích a v případě zimních pneumatik pokračuje na zasněžených, mokrých i suchých površích, se dá celkem přesně odhalit, v čem je hlavní výhoda různých pneumatik. Každá pneumatika může být dokonalá pro jiného řidiče, záleží na stylu řízení, povětrnostních podmínkách či daném podnebí. Ten, kdo jezdí denně z hor do práce několik kilometrů velkým SUV bude nejspíš potřebovat úplně jiné pneumatiky než někdo, kdo jezdí po níže položených místech a dálnicích kolem sta kilometrů denně. Existuje spousty lidí se spoustou typů vozidel, a proto také máme pneumatiky se spoustou variant vlastností. Chce to jen trochu času pochopit, co je pro naše ježdění nejlepší.
Pokud nemáte čas studovat jednotlivé testy, neváhejte se pro radu obrátit na některou z našich prodejen.
A rada na závěr. Určitě nevěřte testům prováděným způsobem „teď jsem šlápl na brzdu a brzdná dráha je výrazně kratší než u těch druhých pneumatik“. Seriózní a nezávislé testy jsou skutečně náročnou a exaktním měřením a výpočty podpořenou disciplínou. Nakonec jde přece o Vaši bezpečnost.