Kontroly stavu dezénů

Ukazatele opotřebení dezénu
Ukazatele opotřebení dezénu jsou můstky z tvrdé gumy v běhounové části pneumatiky a jsou snadno viditelné pouhou vizuální kontrolu. Minimální povinná hloubka dezénu pneumatiky je u osobních, VAN a SUV vozidel 1,6 mm, u zimních pneumatik je minimální hloubka dezénu 4 mm. Jakmile je indikátor opotřebení na stejné nivele s dezénem je nutné pneumatiky vyměnit. Indikátor opotřebení snadno naleznete podle zkratky TWI v ramenní části pláště, ovšem někteří výrobci značí TWI můstek např. svým logem či trojúhelníkem, v případě zimních pneumatik je indikátor opotřebení vyznačen piktogramem sněhové vločky. 

Hloubka dezénu
Abyste si byli jisti, že splňujete zákonné požadavky, můžete rovněž použít měřič hloubky dezénu. Jednoduchý měřič lze zakoupit ve vaší místní prodejně s autopříslušenstvím. Při kontrole hloubky měřičem měřte hloubku vzorku na vnitřní i vnější straně běhounu pneumatik. Více o správné hloubce dezénu se dočtete v našem článku Hloubka dezénu v sekci „Technický rádce“. Samozřejmě pro zajištění Vašeho maximálního komfortu si můžete nechat zdarma stav Vašich pneumatik zkontrolovat na všech našich provozovnách, kde jsou Vám k dispozici naši profesionální technici.

Předměty uvízlé v drážkách běhounu
V běhounech mohou uvíznout drobné předměty. Během pravidelné kontroly odstraňte veškeré kamínky nebo odštěpky, přičemž buďte opatrní, abyste nepoškodili pneumatiku. Nelze-li předmět snadno odstranit nebo domníváte-li se, že pneumatika byla propíchnuta předmětem jako je např. hřebík, poraďte se s našimi odborníky. Jeho odstraněním by mohlo dojít k vypuštění pneumatiky.

Nadměrné opotřebení na vnější straně pneumatiky
Pneumatiky, které jsou podhuštěné, se mohou často rychle opotřebovávat na okrajích. Zkontrolujte tlak v pneumatice oproti doporučením výrobce nebo, zjistíte-li, že pneumatika rychle ztrácí vzduch, navštivte některou z našich poboček, kde Vám rádi zkontrolujeme, zda tlak v pneumatice neuniká. Jízda na podhuštěných pneumatikách zkracuje životnost pneumatik, zvyšuje spotřebu paliva a hrozí vyšší riziko nehody. 

Nadměrné opotřebení ve středu běhounu
Pneumatiky, které jsou přehuštěné, se mohou často rychle opotřebovávat ve středu běhounu. Nadměrný tlak vzduchu může zvyšovat riziko defektu pneumatiky, proto vždy dbejte na to, aby byly pneumatiky nahuštěny pouze na tlak doporučený výrobcem.

Nerovnoměrné opotřebení pneumatik
Pneumatiky namontované na přední nápravě vykonávají více práce než pneumatiky na zadní nápravě, jelikož po většinu času nesou hmotnost motoru a jsou vystaveny působení větších sil při řízení a brzdění. Pokud dochází k nerovnoměrnému, nadměrnému či rychlejšímu opotřební dezénu pneumatik, než byste očekávali, mohlo by to signalizovat opotřebení tlumičů, nesprávné nastavení geometrie kol, nevyváženost, závadu na nápravě apod. V takovém případě se obraťte na odborný servis, který posoudí technický stav pneumatik a doporučí následné servisní úkony k odstranění konkrétních závad jednotlivých podvozkových částí.
Barum
Bridgestone
Continental
Davanti
Dunlop
Firestone
Fulda
Goodyear
Hankook
Matador
Nexen
Nokian
Pirelli
Sava
Semperit
Payu
Heureka
Visa
Mastercard

Tento projekt byl realizován za finanční podpory z prostředků státního rozpočtu prostřednictvím Ministerstva průmyslu a obchodu v programu The Country for the Future

© 2024 prodej-pneu.cz