Huštění pneumatik

Pravidelná kontrola tlaku je velmi důležitým prvkem údržby pneumatik. Úbytek tlaku bývá naprosto přirozenou záležitostí a způsobit jej může pokles okolní teploty, malé perforace způsobující pomalý únik či přirozené pronikání vzduchu skrz pneumatiku.

Jaká je tedy správná hodnota tlaku? U většiny osobních automobilů je doporučený tlak kolem 2,3 baru při standardních jízdních podmínkách. Údaje o správném tlaku pro osobní automobily jsou taktéž uvedeny v uživatelské příručce vozu, internetových stránkách výrobce a často i přímo na karoserii (dveře řidiče, pojistková skřínka nebo vnitřní strana krytu palivové nádrže).

Při větším váhovém zatížení, například při stěhování, však může být doporučený stav tlaku v pneumatikách jiný. Správná hodnota tlaku v pneumatikách se odvíjí od konstrukce automobilu, typu a velikosti pneumatik nebo rozložení hmotnosti na nápravy.

Správný tlak musí být kontrolován za studena. Pokud je pneumatika zahřátá, k doporučenému tlaku je nutno připočíst 0,3 baru. Dodržování předepsaného tlaku v pneumatice je velmi důležité. U přehuštěných pneumatik kromě nerovnoměrného opotřebení dochází i k částečnému snížení přilnavosti, a tím ke zhoršení ovladatelnosti vozu. Vyšší tlak také způsobuje snížení komfortu jízdy a lze jej tedy doporučit pouze v situacích, kdy je vozidlo nadměrně zatížené.

Mnohem nebezpečnějším nedostatkem je však podhuštění pneumatik. Zde totiž kromě nadměrného opotřebení může dojít také k mnohem závažnějším problémům. Nadměrná deformace boku pneumatiky vyvolává její zvýšený ohřev, což může způsobit poškození celé konstrukce. Dlouhodobější jízda s podhuštěnou pneumatikou vede nejen k nadměrné spotřebě paliva (vyšší valivý odpor), ale výrazně narůstá i riziko nečekaného defektu.

V případě jakýkoliv dotazů se kontaktujte na našich provozovnách.
Barum
Bridgestone
Continental
Dunlop
Firestone
Fulda
Goodyear
Hankook
Matador
Nexen
Nokian
Pirelli
Sava
Semperit
© 2021 prodej-pneu.cz