Historie pneumatik
Základy skutečně průmyslové výroby pneumatik sahají až do druhé poloviny devatenáctého století, kdy jejich výroba narůstala současně s rozvojem výroby automobilů. S velkým růstem objemu výroby rostla také poptávka po základní surovině - přírodním latexu neboli kaučuku, kdy tehdy největší producent této přírodního suroviny (Brazílie) se snažil omezit její pěstování výhradně na své teitorium. Faktický zisk monopolu vedl k naprosté kontrole cen kaučuku na trhu a hledání řešení ze strany britských a amerických výrobců pneumatik. Jak to tak bývá, trochu si pomohli zcizením, neboť v sedmdesátých letech 19. století přišel britský botanik sir Henry Wickham s myšlenkou pokusit se pěstovat gumovníky na kávových plantážích v Indii. V roce 1876 navštívil do Brazflii, odkud se mu podařilo propašovat velké množství pečlivě vybraných semen gumovníků a úspěšný polní pyl zasít v botanické zahradě blízko Londýna. Po vyklíčení rostlinky nechal dopravit na Cejlon, kde z nich v poměrně krátké době čtyř let vypěstovali stromky, schopné odběru přírodního kaučuku. Tak získala Velká Británie svůj vlastní zdroj suroviny pro výrobu pneumatik.
Naproti tomu Američané začali zakládat gumovníkové plantáže kolem roku 1910 na Sumatře. Prvním americkým výrobcem pneumatik, který si takto zajistil vlastní přírodní kaučuk, byla firma U. S. Royal. A ve velmi krátké době ji následovala firma Goodyear, dodnes patřící mezi čtyři největší světové výrobce pneumatik.
Přístup k základní pneumatikářské surovině následně získává i Německo, kde ovšem jde Continental již od roku 1909 cestou výzkumu s cílem získat chemickými pochody z domácích surovin latex syntetický. Dr. Fritz Hofmann, kterému pro tyto účely zařídila firma v jednom ze svých závodů laboratoř, slaví díky polymerizaci butadienu úspěch a v současnosti čtvrtý největší výrobce pneumatik již v roce 1912 produkuje první pneumatiku ze syntetické pryže.