Huštění nákladních pneumatik
Zásadním prvkem bezpečnosti automobilu je jeho pneumatika, která zajišťuje styk s vozovkou. Správným tlakem v pneumatikách dosáhnete optimálních vlastností pro zvýšení bezpečnosti a kilometrové životnosti. Podhuštění, nebo naopak přehuštění může způsobit snížení životnosti a dokonce samotné zničení kostry pneumatiky.
Huštění pneumatik
Pneumatiky pro nákladní vozidla musí být huštěny ve dvou fázích.
-
Fáze
-
prvotní předhuštění na 1,5 baru
-
optická kontrola pneumatiky, zda se nevyskytují viditelné vybouleniny, či jiné deformace
-
Fáze
V průběhu huštění
-
Pneumatika musí být ve vertikální poloze.
-
Bezpečná vzdálenost je 3 metry od huštěné pneumatiky během huštění.
-
Huštění doporučujeme provádět v hustící kleci, pro zvýšení bezpečnosti.
Tlak huštění
Správný tlak v pneumatikách by měl odpovídat podmínkám použití, zejména pak zatížení a rychlosti. Správná hodnota tlaku musí být určena vzhledem k počtu náprav.
-
Přehuštěné pneumatiky zhoršují jízdní komfort a snižují přilnavost k vozovce. Zkracuje se také jejich životnost.
-
Podhuštěné pneumatiky mohou být nadměrně zahřívány, přičemž může dojít k jejich nenávratnému poškození, a to i prasknutím.
Upozornění: Nikdy nezapomeňte na rezervu.